Don't dream it's over  Sixpence None The Richer

There is freedom within
There is freedom without
Try to catch the deluge in a paper cup
There's a battle ahead
Many battles are lost
But you'll never see the end of the road
While you're traveling with me

*Hey now, hey now, don't dream it's over
Hey now, hey now, when the world comes in
They come, they come to build a wall between us
We know they won't win

Now I'm towing my car
There's a hole in the roof
My possessions are causing me suspicion
But there's no proof
In the paper today tales of war and of waste
But you turn right over to the TV page (*)

Now I'm walking again to the beat of a drum
And I'm counting the steps to the door of your heart
Only the shadows ahead barely clearing the roof
Get to know the feeling of liberation and relief(*)

Hey now, hey now, don't dream it's over
Hey now, hey now, when the world comes in
They come, they come to build a wall between us
Don't ever let them win
 


別幻想著結束     蓮兒與啷噹六便士

真實的自由無所不在 試試用小小紙杯裝滿大洪水
遠離困境 雖已輸了許多戰役 但我們仍需繼續奮戰
與我同行時 永遠不會有停止的時候

此時此刻 別幻想著結束
此時此刻 當艱困環境圍繞著我們 圍繞著我們 圍繞著我們
在我們之間築起高牆 但我們一定抵擋得了

拖著我殘破的車子 我的佔有慾勾起我的疑慮 卻苦無證據
今日報紙報導戰事與人類奢華 但你卻直接翻到電視節目表 略過一切

此時此刻 別幻想著結束
此時此刻 當艱困環境圍繞著我們 圍繞著我們 圍繞著我們
在我們之間築起高牆 但我們一定抵擋得了

我再次隨鼓聲起步 我細數步伐 距離你心門的步伐
眼前卻只有陰影幾乎淹沒了我 慢慢學會感受解脫與解放

此時此刻 別幻想著結束
此時此刻 當艱困環境圍繞著我們 圍繞著我們 圍繞著我們
在我們之間築起高牆 但我們一定抵擋得了
arrow
arrow
    全站熱搜

    請叫我俠女 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()